Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Mobilny marketing. Mobilny Internet.

1 100 zł 16 h

Program:

1. Telefon, tablet i werable devices – ewolucja komunikacji:

  • czym jest mobilny Internet i jak wykorzystać jego potencjał
  • fakty, dane i wykresy – czyli o „przenośnym Internecie” garść cyfr
  • prognozy rynku mobilnego Internetu, czyli jak nie spóźnić się na kolejną rewolucję
  • segmentacja mobilnych internautów – wiek, płeć, geografia, etc.
  • wnioski i implikacje dla marketerów.

2. Projektowanie mobilnych witryn:

  • specyfika WWW versus mobilne witryny – projektowanie mobilnego serwisu „krok po kroku”
  • kluczowe elementy projektowania mobilnych serwisów:
    - nawigacja – dobre praktyki mobilnego poruszania się
    - architektura informacji – mobile vs klasyczne WWW
    - projektowanie graficzne i RWD
  • 4 warianty mobilnych witryn – od formatowania sajtów przez budowanie docelowych projektów,
  • użyteczność w mobilnym Internecie – jak projektować przyjazne interfejsy
  • testowanie mobilnych projektów – kluczowe błędy i dobre praktyki
  • jak zaprojektować stronę w 5 minut? Automaty mobilne w praktyce.

Ćwiczenie praktyczne – prototypowanie serwisu, case study: Mobilne szablony do wykorzystania.

3. Rynek mobilnego Internetu – usługi, aplikacje, geolokalizacja:

  • aplikacja czy serwis? – wady i zalety poszczególnych rozwiązań
  • klasyfikacja aplikacji mobilnych od A do Z – inspiracje, trendy, przykłady
  • aplikacje na rynku mobilnym – jak projektować aplikacje i je promować z uwzględnieniem kategorii:
    - rynek rozrywki (gry, muzyka, treści i usługi „po godzinach”)
    - rynek contentu (informacje z kraju i ze świata, wiadomości biznesowe, etc.)
    - rynek serwisów społecznościowych
    - rynek m-commerce
    - rynek aplikacji mobilnych (przeglądarki, wyszukiwarki, systemy operacyjne oraz programy dedykowane na rynek B2B i B2C)
  • jak motywować użytkowników do pobierania i korzystania z aplikacji
  • 10 zasad projektowania app-ek – błędy i dobre praktyki.

Best practicies – ćwiczenie praktyczne (projektowanie aplikacji mobilnej).

4. Reklama w mobilnym Internecie:

  • wartość i prognozy rynku Internet reklamy na smartfony i tablety
  • kluczowi gracze m-reklamy - Polska i Świat
  • standardy mobilnej reklamy w komórce od A do Z
  • przykłady kampanii mobilnych
  • formy reklamowe:
    - tradycyjne dla telefonii komórkowej
    - w ramach mobilnego Internetu - w tym display i serach
    - kampanie geolokalizacyjne – od lajkowania do meldowania (check-in)
    - QR kody jako element promocji.

Case study: Przykłady mobilnych kampanii, Ćwiczenie praktyczne – projektowania kampanii mobilnej.

5. Trendy mobilnego Internetu:

  • infrastruktura i technologia (np. mobilna telewizja)
  • urządzenia przenośne – perspektywy rozwoju i ewolucja na rynkach liderów m-telefonii
  • usługi i aplikacje (np. mobile-UGC)
  • pozostałe (np. alianse biznesowe dużych graczy)
  • co dalej? Trendy na rynku mobile’a.

Metody prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa bazująca na przykładach z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku. Ćwiczenia w zakresie projektowania mobilnych interfejsów i strategii kampanii promocyjnych w kanałach mobilnych.

Cele:

  • opanowanie sztuki projektowania serwisów i aplikacji mobilnych pod kątem komunikacji z odbiorcą
  • poznanie potrzeb odbiorców mobilnych i specyfiki kanału
  • przedstawienie efektywnych i inspirujących case’ów związanych z mobilną promocją i sprzedażą
  • poznanie sposobów na weryfikację aktywności w kanale mobilnym – www, aplikacje, promocja.

Podczas szkolenia odpowiemy na najbardziej nurtujące pytania:

  • jaki jest rynek i perspektywy działań w komórce
  • jak prowadzić działania e-marketingowe w ramach mobile Internet
  • czy m-commerce to puste hasło czy faktycznie możliwa jest sprzedaż przez komórkę
  • jakie są koszty takich działań
  • jak projektować mobilne serwisy
  • jakie są możliwości reklamy w komórce i dlaczego te formy są skuteczniejsze od tradycyjnych?

Adresaci:
Szkolenie kierowane jest do dyrektorów, menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za strategię firmy w obszarze m-komunikacji, pracowników portali, sklepów, serwisów internetowych oraz wszystkich profesjonalistów śledzących ewolucję rynku mobilnego.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt:
- 1 100 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 650 zł (koszt szkolenia jednodniowego)
- student/absolwent WSG:
     * 990 zł – szkolenie dwudniowe
     * 585 zł – szkolenie jednodniowe.

Płatność przelewem na konto:
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz

Santander Bank Polska
26 1090 1072 0000 0001 1991 0567
z dopiskiem: "Opłata za kurs Mobilny marketing. Mobilny Internet."

Kursy i szkolenia
Uniwersytet Trzeciego Wieku
Centrum Projektów Edukacyjnych
Studia podyplomowe
Studia I i II stopnia
Oferta edu
Przedszkole WSG
żłobek WSG
  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C001

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI