Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Content marketing od A do Z – jak pisać w sieci?

1 600 zł 16 h

Program:

DZIEŃ I – CONTENT MARKETING

1. Content Marketing bez tajemnic:

  • jak, po co i dlaczego – Content Marketing od A do Z
  • budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
  • profil odbiorcy:
    - jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy
    - typy odbiorców – od researchera do decydenta
    - punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
  • formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
  • typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
  • cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele
  • Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety.

Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony.

2. Fundamenty Content Marketingu:

  • WWW jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
  • treść a rodzaj projektu – jak dobierać treść do narzędzi online
  • prototypowanie informacji (AI) w sieci – makietowanie w praktyce
  • nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
  • sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
  • dekalog redaktora – jak pisać by przykuć uwagę odbiorcy
  • ton publikacji – ekspert,  doradca czy żartowniś 
  • przegląd narzędzi content marketingu od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
  • formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia infografik, checklist i poradników
  • psychologia online jako oręż Content Managera:
    - efekt złudzenia
    - sposoby postrzegania i selektywna uwaga
    - afordancje, zapamiętywanie i zapominanie
    - strategia postępującego ujawniania
    - storytelling
    - motywacje odbiorcy.

Case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat

3. Promocja w ramach content marketingu:

  • jak promować własne treści i pozyskiwać odbiorców
  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
  • SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
  • newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu
  • content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji tresci
  • content w social media – własne platformy (blog) versus platformy publiczne (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
  • reklama natywna jako przykład aktywności CM

Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

DZIEŃ II – REDAGOWANIE TREŚCI ONLINE

1. Praktyka redagowania treści:

  • Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – 10 zasad, które każdy redaktor powinien znać na pamięć
  • Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje treści w sieci
  • Style komunikacji i redagowania treści – złote zasady budowania przekazu w internecie
  • Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany
  • Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo – dlaczego każdy szczegół ma znaczenie przy przeciętnej, 30-sekundowej wizycie internauty
  • Zasady redagowanie kontentu w projektach internetowych:
    - newsletter i e-mail
    - checklista SEO i Adwords
    - display, social media i mobile
    - pozostałe formaty.

Ćwiczenia praktyczne – redagowanie informacji do internetu.

2. Perswazja, sprzedaż i neuromarketing – jak “manipulować” słowem by skłaniać użytkowników do podejmowania oczekiwanych przez biznes akcji?

  • jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
  • czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy
  • 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
  • neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę.

Ćwiczenie praktyczne – analiza treści sprzedażowych, zadania perswazji online.

3. Content Marketing a sprzedaż:

  • jak pozyskiwać  prospekty i leady sprzeadażowe w zamian za treść
  • content marketing a lead nurturing (pielęgnowanie leadów)
  • automation marketing – jak content wspiera automatyzację w marketingu
  • content a lejek sprzedażowy – jakie treści dystrybuować w zależności od etapu potencjalnego w procesie sprzedażowym
  • landind pages – jak skłaniać użytkownika do pozostawienia danych w zamian za content
  • przykłady content marketingu w pozyskiwaniu leadów.

Ćwiczenie praktyczne – projektowanie mailingu/LP w ramach akcji content marketing.

4. Pomiar skuteczności contentu online:

  • audyt treści – jak zweryfikować skuteczność contentu
  • podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
  • badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji
  • role i funkcje w ramach strategii content marketingowej
  • estymacja efektywności działań – od CPV do ROI.

Metoda prowadzenia zajęć:
Forma warsztatowa z dużą ilością ćwiczeń indywidualnych i pracy w grupach. Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów.

Cele:
Podczas warsztatu dostarczymy wskazówek:

  • w jaki sposób internauci przeglądają strony w sieci
  • wskazać praktyczne porady  redagowania contentu w internecie
  • jak zacząć – od prototypu szablonu po kompletny serwis
  • w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
  • czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
  • jak mierzyć skuteczność publikowanej treści i poinformować o trendach.

Podczas kursu zaprezentujemy praktyczne ćwiczenia i narzędzia:

  • projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści
  • praktyczne zasady formatowania i redagowania informacji pod kątem segmentów odbiorców (persony)
  • najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
  • sprawdzone techniki perswazji, które przekładają się na sprzedać
  • gotowe narzędzia i aplikacje rozpowszechniania informacji
  • mechanizmy i systemu monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci.

Adresaci szkolenia:
Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:
- ilość godzin: 8 lub 16 (szkolenie jednodniowe lub dwudniowe)
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt:
- 1 600 zł (koszt szkolenia dwudniowego)
- 1 050 zł (koszt szkolenia jednodniowego)

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI