Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

100% sprzedaży online – e-commerce i generowanie leadów

1 050 zł 8 h

Program:

1. Jaki jest polski e-konsument:

  • e-commerce i Internauta – kluczowe cyfry, portret demograficzny nabywcy, typy  polskich e-konsumentów w sieci – segmentacja online
  • co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych
  • efekt ZMOT, ROPO i marketing rekomendacji.

2. Projektowanie strategii i systemów e-commerce:

  • modele i definiowanie strategii e-commerce
  • jak wybrać optymalną platformę e-commerce – kryteria wyboru (licencje, abonament, prowizje)
  • specyfika projektowania elementów i serwisów transakcyjnych
  • projektowanie procesów sprzedażowych – użyteczność, architektura informacji, nawigacja
  • projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
  • checklista sklepu online
  • konstruowania procesu zamówienia – najlepsze praktyki
  • obsługa klienta online – krytyczne elementy logistyki, komunikacji i obsługi po-sprzedażowej
  • skuteczna komunikacja w projektach e-commmerce – perswazja, mechanizmy, content.

Ćwiczenie praktyczne – konstruowanie modelowego szablonu.

3. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe:

  • co to jest lead i jakie są jego rodzaje
  • model generowanie leadów
  • taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce
  • jak projektować efektywne strony docelowe (LP)
  • strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu akcji
  • sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW
  • formularz kontaktowy – najlepsze wzorce i typowe błędy.

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych.

4. Promocja i reklama online w kontekście e-commerce:

  • skuteczne sposoby promocji i reklamy online typu direct response
  • taktyka i dobór narzędzi  w zależności od wielkości projektu i budżetu (e-mail, SEM, ePR, display, etc.)
  • niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-handlu
  • performance marketing i afiliacja – jak rozliczać się za efekt.

5. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować sprzedaż:

  • monitoring i optymalizacja działań w obszarze e-handlu
  • kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
  • kluczowe parametry efektywnościowe w sklepach internetowych i projektach transakcyjnych – od generowania ruchu do sprzedaży.

Metoda prowadzenia zajęć:
Forma wykładowo-warsztatowa bazująca na  przykładach z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki. Realizowanie adekwatnych do formy ćwiczeń zakresie sprzedaży bezpośredniej jak i pozyskiwania leadów (sprzedaż pośrednia). Dyskusje i wymiana spostrzeżeń.

Cele:

  • Prezentacja narzędzi perswazji w sprzedaży online
  • Sposoby praktycznego definiowania i segmentowania odbiorców
  • Promocja projektów
  • e-commerce w sieci – skuteczne metody dotarcia do nabywców
  • Sztuka generowania zapytań (leadów) sprzedażowych
  • Projektowanie systemów transakcyjnych i landing pages
  • ​Skuteczne narzędzia komunikacji z uwzględnieniem specyfiki e-commerce
  • Poznanie kluczowych aspektów prowadzenia działań w zakresie e-handlu i pozyskiwania leadów
  • Przybliżenie praktyki e-commerce – od definiowania grupy docelowej przez prezentację produktu po pomiar efektywności
  • Przedstawienie terminów, pojęć i żargonu branżowego związanego z e-commerce i leadami
  • Opanowanie sztuki doboru środków i narzędzi online do celów sprzedażowych
  • Pozyskanie umiejętności w zakresie metody rozliczeń przy współpracy z partnerami online oraz pomiar efektywności.

Adresaci szkolenia:

  • specjaliści ds. promocji, sprzedaży, handlu oraz marketingu zamierzający rozpocząć działania w zakresie e-handlu oraz zoptymalizować/udoskonalić obecnie prowadzone aktywności
  • e-marketerzy odpowiadający lub planujący za kampanie promocyjne platform i systemów e-commerce oraz posykiwanie kontaktów/klientów na usługi
  • kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za działania w obszarze online na poziomie sprzedaży i marketingu
  • project managerowie (kierownicy projektów) zainteresowani sprzedażą własnych produktów/usług i projektów w sieci.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu wydawane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Formalności i zgłoszenie:
-
 zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- umowa o szkolenie.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8
- tryb weekendowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 1 050 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI