Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

MS Word - poziom podstawowy

800 zł 20 h

Uczelnia jest Centrum Egzaminacyjnym Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Po ukończeniu szkolenia możecie Państwo zdawać egzamin certyfikacyjny ECDL w naszej Uczelni.

Szczegółowe informacje dotyczące certyfikacji ECDL znajdują się na stronie www.ecdl.pl.

Program:

1. Praca z aplikacją:

  • Praca z dokumentami:
    • uruchamianie i zamykanie edytora tekstu
    • tworzenie nowego dokumentu w oparciu o domyślny szablon lub inny, z dostępnych w programie: list, fax, życiorys
    • zapisywanie dokumentów pod inną nazwą w określonym miejscu na dysku
    • zapisywanie dokumentów w formacie innego typu: tekstowego, RTF, szablonu, innego zależnego od edytora, we wcześniejszej wersji edytora
    • poruszanie się pomiędzy otwartymi dokumentami.
  • Zwiększenie wydajności pracy:
    • ustawianie podstawowych opcji/preferencji dla aplikacji: nazwa użytkownika, folder domyślny, zapisywanie dokumentów
    • wykorzystywanie dostępnej funkcji Pomoc
    • powiększanie wyświetlania dokumentu
    • wyświetlanie, ukrywanie pasków narzędziowych.

2. Tworzenie dokumentu:

  • Wprowadzanie tekstu:
    • zamiana widoku wyświetlanego dokumentu
    • wprowadzanie tekstu do dokumentu
    • wprowadzanie symboli i znaków specjalnych, takich jak np. ©, ®, ™.
  • Zaznaczanie, edycja tekstu:
    • wyświetlanie, ukrywanie znaków formatowania: spacje, koniec akapitu, znaki ręcznego podziału wyrazów, tabulatory
    • zaznaczanie pojedynczych znaków, słów, linii, akapitów lub całego tekstu
    • edytowanie tekstu przez wprowadzanie, usuwanie znaków, słów w istniejącym tekście, zastępowanie istniejącego tekstu
    • proste wyszukiwanie podanego słowa, frazy
    • proste zastępowanie określonego słowa, frazy
    • kopiowanie, przenoszenie tekstu w jednym dokumencie i między wieloma otwartymi dokumentami
    • usuwanie tekstu
    • funkcje Cofnij i Ponów.

3. Formatowanie:

  • Tekst:
    • zmiana formatu tekstu: krój i wielkość czcionki
    • zmiana stylu czcionki: pogrubienie, pochylenie (kursywa), podkreślenie
    • wstawianie górnych i dolnych indeksów
    • zmiana koloru czcionki
    • stosowanie dużych znaków (kapitaliki, wersaliki)
    • automatyczne dzielenie wyrazów.
  • Akapity:
    • tworzenie akapitów
    • wstawianie i usuwanie znaków przejścia do nowej linii
    • wyrównywanie tekstu (wcięcia i tabulatory, justowanie, wyśrodkowanie akapitu)
    • wcięcia akapitu: do lewej, do prawej, wcięcie pierwszego wiersza
    • wstawianie i usuwanie tabulatorów (lewy, środkowy, prawy, dziesiętny)
    • oddzielanie paragrafów odstępami
    • odstępy przed i po akapicie (pojedyncze, 1,5 liniowe, o podwójnej linii odstępu wewnątrz akapitów)
    • znaki wypunktowania, numerowania dla prostej listy (z jednym poziomem zagłębienia), zmiana w prostej liście różnych standardowych znaków wypunktowania, numerowania
    • obramowania wokół akapitu, cieniowanie/zmiana koloru tła akapitu.
  • Style:
    • style czcionek
    • style akapitów
    • narzędzie Kopiuj format.

 4. Obiekty:

  • Tworzenie tabel:
    • tworzenie tabel gotowych do wprowadzania danych
    • wstawianie, edytowanie danych w tabeli
    • zaznaczanie wierszy, kolumn, komórek, całej tabeli
    • wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn.
  • Formatowanie tabeli:
    • zmiana szerokości kolumn i wysokości wierszy
    • zmiana szerokości obramowania komórki tabeli, stylu i koloru linii obramowania
    • cieniowanie/zmiana koloru tła dla komórek tabeli.
  • Obiekty graficzne:
    • wstawianie obiektów (obraz, rysunek, grafika, wykres) do określonego miejsca w dokumencie
    • zaznaczanie obiektów
    • kopiowanie, przenoszenie obiektów wewnątrz dokumentu lub pomiędzy otwartymi dokumentami
    • zmiana rozmiaru, usuwanie obiektów.

5. Korespondencja seryjna:

  • Przygotowanie korespondencji seryjnej:
    • otwieranie, przygotowywanie dokumentu jako głównego dokumentu korespondencji seryjnej
    • wybieranie adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej, również innego typu niż dokument tekstowy
    • wstawianie pola korespondencji seryjnej w dokument główny (list, etykiety adresowe).
  • Wydruki korespondencji seryjnej:
    • łączenie adresatów z dokumentem głównym, etykieta adresową jako nowy plik lub wydruk
    • drukowanie dokumentów w korespondencji seryjnej: listy, etykiety.

6. Przygotowanie wydruków:

  • Ustawienia:
    • orientacja dokumentu: pozioma, pionowa
    • zmiana rozmiaru papieru
    • marginesy całego dokumentu: górne, dolne, lewe, prawe
    • dodawanie stron za pomocą opcji Podział tekstu na strony (page break)
    • dodawanie, edycja tekstu z użyciem stopek i nagłówków
    • dodawanie pola tekstowego w nagłówkach, stopkach: daty, numeru strony, nazwy pliku
    • automatyczne numerowanie stron.
  • Sprawdzenie dokumentu i drukowanie:
    • sprawdzanie i poprawa błędów w dokumencie (błędów ortograficznych, powtórek wyrazów)
    • dodawanie słów do słownika użytkownika przy użyciu opcji sprawdzania pisowni
    • podgląd wydruku dokumentu
    • drukowanie dokumentu na zainstalowanej drukarce przy użyciu opcji wydruku: drukuj cały dokument, wybrane strony, liczba kopii.

Cele:
Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z pracą w edytorze tekstu MS Word, wchodzącego w skład pakietu Office – najczęściej wykorzystywanego narzędzia w pracach biurowych. Omówione zostaną podstawowe techniki pracy z programem, jego funkcjonalność oraz możliwości.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Zaświadczenie uczestnictwa w kursie wystawiane przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając 
formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o kurs.

Termin i miejsce:
- liczba godzin: 20
- tryb: weekendowy/wieczorowy
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt: 800 zł

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI