Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG

Akademia Zarządzania w Sporcie

2 875 zł 80 h

Program:

1. Podstawy zarządzania:

  • Zarządzanie organizacją – pojęcia podstawowe
  • Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania
  • Strategia organizacji
  • Struktura organizacyjna
  • Kultura organizacyjna

2. Organizacja sportu w Polsce:

  • Struktury i poziomy organizacji
  • Zmiany w obrębie sektora publicznego w zarządzaniu sportem
  • Zmiany w obrębie sektora prywatnego w zarządzaniu sportem
  • Zmiany w obrębie sektora dobrowolnego w zarządzaniu sportem

3. Kluby i organizacje sportowe w prawie polskim na tle rozwiązań zagranicznych:

  • Model interwenconistyczny – koncepcja i rodzaje
  • Model nieinterwencjonistyczny – koncepcja i rodzaje
  • Model amerykański - koncepcja i rodzaje
  • Ewolucja modeli zarządzania w sporcie

4. Zarządzanie instytucjami publicznymi w sporcie:

  • Fundamentalne cechy zarządzania publicznego
  • Współpraca jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia polityk publicznych
  • Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych
  • Infrastruktura współpracy, tworzenie warunków do społecznej aktywności

5. Organizacja i zarządzanie kwalifikowanymi klubami sportowymi:

  • Struktury organizacyjne
  • Sport kwalifikowany a powszechny
  • Rynek sportu
  • Komercjalizacja sportu
  • Zarządzanie związkiem sportowym
  • Zarządzanie ligą zawodową

6. Zarządzanie sytuacją kryzysową sporcie:

  • Analiza wybranych sytuacji kryzysowych w sporcie
  • PR w sytuacjach kryzysowych
  • Rola mediów i rzecznika prasowego w zarządzaniu kryzysowym
  • Public Affairs

7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubie sportowym:

  • Koncepcja zarządzania zasobami ludzkimi
  • Realizacja procesu zarządzania zasobami ludzkimi w klubach sportowych
  • Wymiary zarządzania zasobami ludzkimi
  • „Dylematy” zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych klubach sportowych

8. Marketing sportowy:

  • Koncepcja marketingu
  • Specyfika marketingu sportu
  • Marketing przez sport
  • Rozpoznanie rynku i relacje z klientami
  • Tworzenie wartości
  • Produkty sportu
  • Budowanie silnych marek w sporcie
  • Dostarczanie wartości
  • Polityka cen
  • Dystrybucja w sporcie

9. Komunikacja marketingowa w sporcie:

  • Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej.
  • Promocja organizacji sportowych Instrumenty komunikacji marketingowej w sporcie
  • Media społecznościowe
  • Nowe trendy w komunikacji marketingowej a sport

10. Coaching w sporcie:

  • Co to jest coaching w sporcie?
  • Czym różni się coaching w sporcie od psychologii sportu?
  • Do kogo kierowany jest coaching sportowy?
  • Coaching jako mentalne wsparcie indywidualne
  • Jak wygląda proces coachingu dla sportowców?

11. Menadżer sportowy w systemie zarządzania klubem:

  • Pojęcie i status menedżera w sporcie zawodowym
  • Najważniejsze zadania menedżera sportowego
  • Kariera w ujęciu sportowym
  • Rola menedżera w zarządzaniu karierą sportowca

12. Finansowanie sportu w Polsce i na Świecie:

  • Podstawowe źródła finansowania sportu
  • Finansowanie związków sportowych w Polsce
  • Finansowanie sportu przez samorządy terytorialne
  • Dotacje celowe
  • Programy ministerialne

13. Zarządzanie finansami zawodowych klubów sportowych:

  • Analiza sprawozdania przedsiębiorstwa sportowego
  • Narzędzia budżetowania i analizy finansowej przedsięwzięć sportowych
  • Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury sportowej
  • Ocena strategii budowy wartości przedsiębiorstwa sportowego
  • Podatki w sporcie

14. Zarządzania projektami w sporcie:

  • Podstawy projektowania
  • Lider projektu i jego rola
  • Techniki zarządzania projektem
  • Metody zarządzania projektami w sporcie
  • Cykl życia projektu
  • Zarządzanie międzynarodowymi projektami w sporcie

15. Organizacja i zarządzanie imprezami sportowo-rekreacyjnymi:

  • Czym jest impreza rekreacyjno-sportowa
  • Rodzaje imprez rekreacyjno-sportowych
  • Planowanie programów imprez rekreacyjno-sportowych
  • Działania w zakresie realizacji imprezy rekreacyjnej
  • Rozliczenie i sprawozdanie finansowe z imprezy rekreacyjnej dla organów wspierających
  • Definiowanie problemu
  • Ustalanie celów
  • Sporządzanie regulaminów
  • Programowanie prac komisji
  • Konstruowanie programów ramowych oraz minutowych
  • Sporządzanie budżetów
  • Konstruowanie umów partnerskich
  • Sporządzanie komunikatów oraz protokołów

16. Praca społeczna i wolontariat w zarządzaniu imprezami sportowymi:

  • Praca społeczna i wolontariat w zarządzaniu sportem
  • Sylwetki wolontariuszy
  • Rola wolontariuszy w zarządzaniu imprezami sportowymi
  • Motywacja do pracy i systemy motywacyjne
  • Koncepcje motywacji wolontariuszy

17. Event management:

  • Etapy planowania wydarzenia
  • Logistyka eventowa
  • Przepływ pracy zdarzeń
  • Współdziałanie zarządzania zdarzeniami
  • Zarządzanie kontaktami
  • Rejestracją i obsługa podczas eventu

18. Bezpieczeństwo imprez sportowych:

  • Rodzaje imprez
  • Definicje odnoszące się do bezpieczeństwa imprez masowych
  • Główne wymogi dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
  • Analiza stanu bezpieczeństwa na imprezach masowych
  • Analiza ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
  • Wniosek o zezwolenie zorganizowania imprezy masowej
  • Kontrola stanu bezpieczeństwa na imprezach masowych

19. Zarządzanie obiektami sportowymi:

  • Organizacja obiektu sportowego
  • Ogólne zasady zarządzania
  • Planowanie zarządzania obiektem
  • Gospodarka finansowa
  • Zagadnienia prawne
  • Zarządzanie substancją techniczną
  • Bezpieczeństwo korzystania z obiektu
  • Marketing obiektów sportowych2Wprowadzenie do psychologii sportu, podstawy psychologii sportu.

Cele:
Absolwent Akademii uzyska pełną i kompleksową, a także unikatową wiedzę dotyczącą funkcjonowania organizacji sportowych oraz instytucji działających w branży sportowej w warunkach rynkowych. Komplementarna wiedza pozwoli i ułatwi zarządzać wszelkimi organizacjami w tym szczególną uwagę poświęci się organizacjom pozarządowym i innym organizacjom nawiązującym do sportu i rekreacji. Jest to możliwe dzięki połączeniu wiedzy oraz doświadczenia przekazywanego przez wybitnych praktyków, najwyższej klasy trenerów jak i sportowców, którzy prowadzą szeroko pojęty biznes po zakończeniu kariery sportowej. Moduł ten jest kompleksowym kursem "zarządzania w pigułce". Po ukończeniu, uczestnicy mają podstawową wiedzę z zarządzania typową dla programów menedżerskich na całym świecie.

Adresaci:
Akademia dedykowana jest dla osób chcących zarządzać organizacjami sportu profesjonalnego i amatorskiego, osób, które chcą poszerzyć swą wiedzę z zakresu zarządzania, a także do tych, którzy zamierzają pracować w klubach i innych organizacjach  w przyszłości. Także dla zarządzających obiektami sportowymi i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, odpowiedzialnych za rozwój sportu społeczności lokalnych, a szczególnie dla sportowców kończących swą karierę i byłych sportowców, którzy zamierzają kontynuować pracę w sporcie jako zarządzający organizacjami sportowymi.

Świadectwo kwalifikacyjne:
Po ukończeniu zajęć uczestnik otrzymuje dyplom studium akademickiego Akademii Zarządzania w Sporcie wystawiany przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.
Dla osób posiadających wyższe wykształcenie istnieje możliwość uzyskania świadectwa studiów podyplomowych po spełnieniu wymagań określonych przez 
Studium Podyplomowe WSG.

Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając 
formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy na kurs.

Egzamin / zaliczenie:
- zaliczenie na podstawie obecności i aktywnego udziału w zajęciach;
- test z wybranych zagadnień problemowych.

Termin i miejsce:
- tryb: weekendowy,
- miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, ul. Garbary 2.

Koszt:
- ścieżka grupowa i mieszana: 2 875 zł,
- ścieżka indywidualna: 3 335 zł.

  • ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
    Budynek C, pokój C005

  • centrum@byd.pl

  • 52 567 00 17

© 2016 WYŻSZA SZKOŁA GOSPODARKI